Helg igen

Har precis lämnat Haylie hos Nettan (dagmamman), dom skulle jul pyssla i lokalen idag. Skulle inte lämnat Haylie egentligen för hon är så förkyld, men är så kul för henne att vara med när dom pysslar. Nettan skulle ringa om hon verkade trött och om hon blev sämre, känns skönt de. Men det blir ingen dans för henne, hon får ta det nästa vecka när hon blivit bättre. Bilen startade inte i morse så det vara bara att ta en promenad istället. Fick lärt mig hur man laddar bilen också, kan vara bra & veta när min händiga Marcus inte är hemma. Det var inte så svårt!
Just nu sover Isa och jag passar på att varva ner lite, morgonen är ofta stressig och man irrar runt som en yr höna =) skall vara hemma idag och bara ta det lungt, plocka lite å fixa med lite blommor. Skall åka en sväng till Ikea efter att jag hämtat Marcus sen, ska äntligen köpa Haylies nya stol. Hon behöver verkligen en ny, är för stor för att sitta i den andra. Den nya stolen passar bra till vårt köksbord med. Får se om jag hittar lite annat också, ska visst ha mycket fina jul saker. Jag tycker inte så mycket om Ikea annars, tycker de är en rätt tråkig affär. Samma utbud nästan hela tiden och möblerna finns i varje hem. Vi skall dock köpa vår soffa och fotöljer där, men dom skall så småningom kläs i fina plädar och tusen kuddar =)

Blev inget jobb för mig idag, chefens kurs blev inställd, tråkigt för jag ville så gärna jobba. Men det kommer fler dagar. Jobbar rätt mycket denna mån ändå, får vara tacksam för det lilla....

Dags att ta tag i sysslorna här hemma...


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail:

Bloggadress:


Skriv din text här:





Trackback
RSS 2.0