Lilla Isa!!!

Isa är nu 1 år och 8 månader snart och hon har inte sovit en helt natt sen hon föddes, visst vissa nätter har väl varit helt ok men ändå! Hade en bra period när hon somnade utan problem i sin egen säng i eget rum, en mycket kort period. Har alltid lagt henne i egen säng sen den dagen hon föddes men hon vill verkligen inte ligga där, sover jätte oroligt!! Nu vägrar hon somna själv igen, somnar bara om jag ligger hos henne och vaknar så fort jag går ur sängen. Har absolut inte ont av att hon sover i min säng, så länge hon sover är jag ÖVERLYCKLIG!!! Men att hon aldrig lär sig somna själv börjar bli extremt jobbigt! Slutar alltid med att jag också somnar. Vill ha lite egen tid på kvällen. Känns som jag inte har en fri sekund på dygnet! Phu trött trött trött! Sömnen är Såååå viktig! Tänker inte ge mig hon ska somna själv!!! Haylie somnar så snällt i sin egna säng i sitt rum och sover oftast där hela natten och ibland kommer hon in till oss på natten vilket bara är mysigt! Nu har hon äntligen slutat gråta och vara arg där inne, la henne i Haylies säng ikväll, får se om det hjälper. Haylies ide, Goa unge...sa att Isa sover nog bättre om hon får sova med sin storasyster:) nu ska jag måla lite och sen lägga mig. Regnar som bara den ute;/ God natt ni fina!

Kommentarer
Postat av: Anne

Det är såå jobbigt när de små inte sover. Jag var lyckligt lottad och den stora var vaken 4 nätter, på BB dessutom. Den lilla var vaken en gång varje natt i två månader och då trodde jag att jag skulle bli tokig... Kan bara föreställa mig hur trött och näst in till tokig man kan bli av att inte få en enda hel natts sömn... Kan du inte få hjälp på BVC, tips och ideér... Anna Walgrens böcker har ju hjälpt många..



Ha en go kväll och hoppas du får lite sömn i alla fall.



Kramizar

Postat av: Sabina

Å tack för tippsen, har dock provat allt :/ får bara stå ut och hoppas hon blir tryggare i sig själv snart, å vågar sova själv lite. Tur man har en bra pappa till henne, som hjälper till! Får se hur Haylies ide fungerar bättre :))) god natt och sov gott!

Postat av: Micka

Vad jobbigt det låter, jag fungerar inte om inte jag får sova. Och då har inte ens jag barn...undra hur det där ska gå haha. Men jag tycker ni är grymma som kämpar på. Gulligt av Haylie att hjälpa till :) Isa kanske bara behöver närhet för att känna sig trygg på natten. Hoppas verkligen att det löser sig för er, kan inte ens tänka mig hur det är. Många kramar

Postat av: Karin Olofsson

Lider med dig... Jag blir tokig de få nätterna som då och då uppstår utan sömn av diverse orsaker...

Tänkte precis med skriva om du inte kan få hjälp med tips på bvc men såg att du redan testat allt...

Må eran lilla snart finna rå och förmågan att kunna somna själv.... Om man ska kunna fungera som förälder så är ju sömnen a och o.. Kram

Postat av: Sabina

Tack snälla ni för omtanken. Är som du säger Karin, sömnen är Såååå viktig. Jag får trösta mig med att hon är frisk. Detta kommer gå över:) hoppas ni får en fin helg. Kram


Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail:

Bloggadress:


Skriv din text här:





Trackback
RSS 2.0